در حال حاضر برخی مشاغل از بازاریابی به روش تراکت استفاده می کنند. چاپ تراکت یک ابزار مفید برای تبلیغات محصولات و خدمات تجاری محسوب می شود. اطلاعات ارائه شده در تراکت مهم ترین عامل تأثیرگذاری بر رفتار مصرف کننده و جذب آنها به خدمات یا محصول شما به حساب می آید. یک تراکت می تواند در سایز های مختلف همچون
بسیاری از شکل های بازاریابی می تواند برای تهیه و توزیع آن ماه ها نیازمند برنامه ریزی و صرف زمان باشد و یا حتی اجرای آنها می تواند بیشتر زمان ببرد. تراکت های تبلیغاتی را می توان ظرف یک الی دو روز برای هرگونه مصارف بازاریابی آماده و راه اندازی کرد. در حال حاضر سیستم چاپی بسیار پیشرفته ای چه در بخش چاپ دیجیتال و یا چه در بخش چاپ افست وجود دارد که فقط نیازی به یک طراح حرفه ای و یا زیبا می باشد که ما قصد نداریم در این مقاله نکات لازم در طراحی تراکت را برای شما بیان بکنیم. ابزارهای متعددی می توانید برای یک طراحی ساده و زیبا نیز بهره بگیرید این ابزار های طراحی شامل نرم افزارهای گرافیکی همچون فتوشاپ و یا ایلستیریتور و کورل و یا حتی نرم افزار ورد می باشد. ما آموزش با برخی از این نرم افزار ها را برای شما بصورت گام به گام بیان کردیم برخی از این مقالات شامل
در هر جایی که یک ابزار کامپیوتر و دستگاه کپی چه رنگی و یا سیاه و سفید وجود داشته باشد می توانید
مشاغل می توانند با
تیم بازاریابی در هنگام طراحی تراکت باید جزئیات مهم در مورد خدمات محصول را به بطور کامل بیان بکند. این تیم باید ضمن ارائه همه اطلاعات که نیاز است در تراکت گفته بشود باید بصورت ساده و مختصر هم نیز بیان بشود به گونه ای که کاملا قابل فهم باشد. جزئیات باید به گونه ای ساده گفته بشود که توجه مشتریان را به خود جلب بکند و باعث بشود آنها را در مورد خدماتی که ارائه می دهند علاقه مند بکند. تیم طراحی باید از کلمات کمتر و بیان ساده تر در طراحی خود استفاده بکند که این امر باعث ترغیب مشتریان برای خرید از محصولات و یا استفاده از خدمات می شود.
معایبی که می توان از چاپ تراکت بیان کرد شامل:
تراکت ها مانند سایر روشهای بازاریابی تأثیر طولانی مدت در جذب مشتریان ندارند. با این وجود ، یک مصرف کننده می تواند متقاعد بشود که آن محصول را خریداری و مصرف بکند اما به احتمال زیاد از آن تراکت استفاده نکند. برای جلوگیری از این اتفاق ، شرکت ها باید در نظر داشته باشند که فعالیت های مداوم را در طول سال انجام دهند. یعنی در بازه های مختلف زمانی به چاپ تراکت بپردازند زیرا تاثیر گذاری آن ممکن است محدود به یک بازه زمانی باشد. روش دیگری که می توان استفاده از تراکت را طولانی مدت کرد این است که از ابزارهایی که محبوبیت عمومی دارد مثل تقویم ، یکسری جملات بزرگان و … در طراحی تراکت خود نیز استفاده بکنید.
غالباً بعضی از مصرف کنندگان صرفاً هنگام موجه با تراکت آن را نادیده می گیرند. بسیاری از آنها حتی مطالب را نمی خوانند یا ممکن است چند سطر از آن را بخوانند و سپس آن را دور بریزند. علت اصلی آن می تواند عدم نیاز برای مصرف کننده باشد که توصیه ما این است که در بحث طراحی توصیه می شود از مطالب کوتاه و در عین حال ساده و خوانا استفاده بشود که مشتریان با خواندن یک خط جمله ترغیب بشود به سمت سازمان شما جذب بشود.
اکنون تا حدودی متوجه شدید که چگونه می توانید از تراکت به عنوان ابزاری برای بازاریابی استفاده کنید. تراکت هنوز هم یک ابزار بازاریابی بسیار مؤثر تلقی می شوند. این
چاپ متین ، پیشرو در صنعت سابلیمیشن
چاپ متین، بزرگترین سامانه ارائه خدمات آنلاین چاپ